Als je een huis koopt, is een leveringsakte verplicht. In de akte staan alle afspraken die zijn vastgesteld in de koopovereenkomst. Als wij en alle andere partijen de akte ondertekend hebben, word je in het Kadaster ingeschreven als eigenaar van de woning.
Wat doen wij voor je?
Wij zoeken eerst uit of de verkopende partij daadwerkelijk eigenaar is van het huis. Wij beoordelen ook of alle gegevens over het huis goed zijn beschreven en of je bijvoorbeeld verplichtingen hebt als koper. Denk aan het recht van overpad voor buren. Vervolgens ontvangen wij op een derdengeldrekening de koopsom van jou of van de bank. Pas als dat bedrag er staat, kan de koop doorgaan en kan het geld naar de verkoper.
Ben je bezig met de aankoop van een eigen woning? Neem via onderstaand formulier contact met ons op voor de leveringsakte. Sluit je een hypotheek af voor het huis, dan verzorgen we ook de hypotheekakte.
Sandra Kreukniet
20 maart 2018
Herman de Waard
De communicatie verliep in het begin traag. Op de eerste afspraak bij de notaris…
20 maart 2018
B. van de Laak
Duidelijke uitleg van de notaris en vriendelijk personeel om contact mee te hebb…
20 maart 2018